مشخصات فرش ماشینی خوب چیست ؟

مشخصات فرش ماشینی خوب چیست ؟

یکی از حساس ترین و بهترین ملزومات در هر خانه ای خرید فرش ماشینی می باشد و وجود آن در هر خانه ای الزامی می باشد . فرش های ماشینی را می توان در یک درجه بندی از یک تا پنج رده بندی نمود  و این درجه بندی بر اساس یک سری مشخصات و آیتم ها صورت می گیرد . فرش های ماشینی درجه یک را فرش های ماشینی خوب نامیده اند و از نظر کیفیت و ویژگی ها ی فنی و ظاهری نسبت به سایر فرش های ماشینی مطلوب تر می باشند .اکثر خریداران فرش ماشینی در بازار به دنبال چنین محصولاتی می باشند . فرش ماشینی خوبی که علاوه بر  داشتن کیفیت و ظاهر زیبا از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند .

مشخصات فرش ماشینی خوب چیست ؟

همیشه و  همه جا از فرش ماشینی درجه یک و خوب صحبت می شود اما ویژگی های موجود در یک فرش باعث می شود که آن فرش به یک فرش بد و یا خوب تبدیل شود . همانطور که بیان کردیم اکثر خریداران به دنبال فرش ماشینی خوب می باشند و اگر از هر کدام از آن ها درباره ویژگی فرشی که می خواهند بخرند بپرسید بدون شک به کیفیت بالا ، ظاهر چشم نواز ، ماندگاری و دوام آن اشاره می کنند . در فرش های ماشینی مواد اولیه که در آن ها بکار می رود بسیار اهمیت دارد . و می توان گفت که جزء اولیت المان موثر در کیفیت یک فرش است . برای بافت فرش از نخ و الیاف استفاده می شود بنابراین فرش ماشینی خوب محصولی است که در آن از نخ و الیاف خوب استفاده شده باشد . در حال حاضر بهترین نخ موجود در بازار نخ اکریلیک هیت ست شده می باشد که برای نخ خاب مورد استفاده قرار می گیرد و نخ پنبه و پلی استر برای نخ های تار و پود است .
برای بافت فرش های ماشینی بر عکس فرش های دست بافت از نخ های مصنوعی استفاده می شود که عبارتند از نخ بی سی اف ، نخ پلی استر ، نخ اکریلیک و غیر که در بین تمام این ها نخ های اکریلیک جزء بهترین نخ های خاب محسوب می شوند زیرا بسیار شبه به نخ پشم هستند. هیت ست یک فرآیندی است که در آن نخ ها مورد حرارت قرار می گیرند و باعث می شود که نخ ها دیگر پرزدهی نداشته باشند همچنین باعث می شود که مقاومت نخ ها نیز در برابر حرارات افزایش یابد .
دستگاه های بافنده نیز در کیفیت فرش ها تایر گذار می باشد . فرش هایی که با دستگاه های به روز و مدرن دنیا بافنده می شوند نسبت به فرش هایی که  با دستگاه های قدیمی بافته می شوند از دوام و کیفیت بالاتری برخورد دار هستند . در کنار جنس الیاف بکار رفته در فرش و دستگاه بافنده فرش ماشینی وجود طرح و رنگ های زیبا و بافت بی عیب نیز تاثیر موثری در خوب بودن فرش دارند .
برای داشتن یک فرش خوب باید تمام موارد بالا را در نظر بگیرید . همچنین باید در انتخاب برند و فروشگاهی که می خواهید از آن فرش خود را خریداری کنید دقت نمایید . همانطور که می دانید برای خرید فرش مانند سایر کالاها دو روش وجود دارد . خرید به صورت مستقیم و خرید به صورت غیر مستقیم یا خرید اینترنتی . فروشگاه های اینترنتی در حال رقابت با فروشگاه های فیزیکی می باشند . اما خرید فرش به صورت اینترنتی نسبت به خرید فرش به صورت فیزیکی با رعایت نکات ایمنی دارای مزایای بیشتری است . در خرید از فروشگاه های اینترنی شما به تمامی محصولات دسترسی دارید و می توانید در هر زمان و مکانی نیز به این نوع از فروشگاه ها دسترسی داشته باشید و محصولات را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید . فرش هایی که در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسند نسبت به فرش هایی که در فروشگاه فیزیکی به فرش می رسند داری قیمت مناسب تری هستند زیرا در فروشگاه های اینترنتی محصول به صورت مستقیم به دست مشتری می رسد . همچنین تولید کننده ها برای جذب مشتری سعی می کنند که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه کنند .  بنابراین شما می توانید برای خرید فرش خوب به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید .

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر