آیا همیشه لازم است فرش خود را به قالی شویی بدهیم؟

آیا همیشه لازم است فرش خود را به قالی شویی بدهیم؟

خیلی مواقع برای اغلب ما پیش آمده که فرش هایمان فقط یک لکه کوچک آنرا کثیف و آلوده کرده و از زیبایی و پاکیزگی آن کاسته است . گاهی آنقدر آن لکه کوچک است که نیازی به شستشوی آن توسط دستگاه یا بخارشوی نیست . در این سایت نحوه لکه گیری فرش از هر نوع الودگی را خواهیم گفت .برای تمیز کردن فرش بدون شستن باید به چه نکاتی توجه کرد.
نکته اولیه و مهم این است که هر گونه آلودگی و لکه ریخته شده روی فرش را سریعا برداریم . زیرا ماندن عامل آلوده کننده فرش روی آن اثر لکه را بیشتر میکند .
نکته دیگر اینکه ما برای لکه بری هم می توانیم از موادشیمیایی کمک بگیریم و هم طبیعی .حال خیلی از فرش ها به مواد شیمیایی واکنش نشان داده و تخریب می شوند و خیلی از افراد نیز به مواد شیمیایی حساسیت داشته و نمی توانند از آنها استفاده کنند . پس توصیه ما به شما برای استفاده از مواد شیمیایی  این است که از دستکش و ماسک استفاده شود و تست نقطه ای آن روی فرش نیز انجام شود . بهتر است از پاک کننده های طبیعی برای رفع لکه ها استفاده شود . پس از استفاده از هر گونه مواد طبیعی و شیمیایی برای خشک شدن فرش آن را در جریان کامل هوا قرار دهیدتا کاملا خشک شود .

حال به انواع لکه ها و نحوه تمیز کردنشان با مواد طبیعی و شیمیایی  میپردازیم :

انواع لکه های فرش

انواع لکه ها شامل لکه های چای روی فرش، لکه های لاک روی فرش، لکه های جوهر روی فرش، لکه های زرد روی فرش، لکه چای و قهوه و لکه های خون می باشد.


لکه چای روی فرش را چگونه پاک کنیم؟

سرکه سفید

برای بردن چای از روی فرش ابتدا مقدار کمی آب به محل لکه بریزید تا چای رقیق تر شده و اثرش کم رنگ تر شود . سپس مقداری محلول سرکه و آب را به محل اسپری کنید و با یک دستمال به محل بکشید تا اثر چای پاک شود .

نمک

با پاشیدن نمک و مقداری نوشابه می توانید لکه چای را ازبین ببرید . شما میتوانید این کار را تا زدودن لکه به طورر کامل از بین ببرید .

جوش شیرین

شما میتوانید از جوش شیرین برای لکه بری چای استفاده کنید .

لکه های لاک روی فرش

ابتدا باید لکه لاک را که ممکن است لکه لاک غلط گیر یا لکه لاک ناخن باشد از محل برداشت که شما می توانید از چاقو یا سوهان ناخن کمک بگیرید . سپس به روشهای زیر می توانید لکه لاک روی فرش را از بین ببرید .

استون

ابتدا یک دستمال یا گوش پاک کن را با مقداری استون اغشته کرده و به محل لکه میزنیم.هیچ گاه مستقیما استون را روی فرش نریزید.

اسپری مو

مانند استون استفاده میکنیم

محلول هیدروژن پراکساید

شما می توانید در روش استون از محلول هیدروزن پراکساید به جای استون استفاده کنید .

لکه های جوهر روی فرش

چگونه لکه  جوهر خودکار را از روی فرش پاک کنیم ؟

خیلی مواقع کودکان جوهر خودکار را نا خواسته روی فرش می ریزند حل در این واقع شما میتوانید از سرکه سفید کمک بگیرید .

سرکه سفید

ابتدا محل مورد نظر را به آرامی در یک ظرف حاوی سرکه فرو برید و از حوله یا پارچای ضخیم روی قسمت بیندازید و محکم فشار دهید نهایتنا لکه به پارچه یا حوله منتقل میشود.

آبلیمو

شما میتوانید از محلول آبلیمو و آب استفاده کنید .

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر