تاثیر فرش ماشینی در دکوراسیون منزل

تاثیر فرش ماشینی در دکوراسیون منزل

زندگی شهری پر از هیجانات و تنش‌هایی است که آرامش را از شهروندان می‌گیرد. اغلب شهرنشینان پس از خروج از منزل ساعت‌های طولانی را درگیر کار و مشکلات گوناگون هستند و پس از رسیدن به منزل بزرگترین خواسته‌یشان آرامش است! بنابراین، فضای خانه باید به صورتی باشد که آرامش و انرژی از دست‌رفته اعضای خانواده را به آن‌ها بازگرداند. انتخاب وسایل خانه و نحوه چینش آن‌ها تاثیر مستقیمی در روحیه اعضای خانواده دارد اما در این میان انتخاب فرش مناسب از همه‌چیز با اهمیت‌تر است.

نحوه انتخاب فرش ماشینی مناسب

حتی اگر کف‌پوش منزل شما از طلا و الماس باشد باز هم نمی‌توانید اهمیت و جایگاه فرش را در دکوراسیون داخلی منزل‌تان نادیده بگیرید! بنابراین، در حین خرید فرش ماشینی بهتر است به نکاتی دقت داشته باشید تا بعداً از انتخاب خود پشیمان نشوید.

انتخاب رنگ مناسب

اکثر افراد در حین خرید فرش کاملاً هیجانی برخورد می‌کنند و ممکن است رنگی را انتخاب کرده که هیچ هماهنگی با دیگر لوازم و وسایل منزل‌شان نداشته باشد. البته این به معنی انتخاب فرشی هم‌رنگ پرده یا کاغذدیواری نیست؛ بلکه بهتر است رنگ فرش مکمل رنگ پرده، کاغذدیواری و مبلمانتان باشد. همچنین توصیه می‌کنیم تا از انتخاب رنگ‌های تیره یا جیغ خودداری کنید؛ چراکه با گذشت مدت‌زمان کوتاهی از آن خسته می‌شوید.

ابعاد فرش

تجربه ثابت کرده که انتخاب دو فرش ۶ متری به جای یک فرش ۱۲ متری زیبایی بیشتری به محیط منزل می‌بخشد. همچنین در این‌ صورت جابه‌جایی فرش‌ها راحت‌تر خواهد شد.

طرح فرش

امروزه انواع فرش ماشینی در طرح‌های بسیار متنوع به بازار عرضه می‌شوند و نقش و نگار هر کدام از آن‌ها خریداران را مات و مبهوت می‌کند. در این بین فرش کلاسیک انتخاب بسیار خوبی است؛ چرا که این‌ نوع فرش از گذشته تاکنون در میان اکثر ایرانیان طرفدار دارد. اما فرش مدرن نیز انتخابی ایده‌آل برای افراد خاص‌پسند است.

محل قرارگرفتن فرش ماشینی در منزل

محل قرارگرفتن فرش ماشینی در نقاط مختلف منزل مانند آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب‌ها و... بسیار بااهمیت است. برای مثال در اتاق پذیرایی بهتر است تا فرش‌ها را دقیقاً در وسط اتاق پهن کرده و اطراف آن‌ را خالی بگذارید. به این صورت نمای اتاق پذیرایی زیباتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در اتاق نشیمن نیز می‌توانید ابتدا مبل‌ها را بچینید و سپس فرشی را انتخاب کنید که فقط قسمت‌های خالی میان مبل‌ها را بپوشاند. به این‌ صورت در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد و اگر قصد جابه‌جایی فرش را داشته باشید نیازی به حرکت دادن مبل‌ها نخواهد بود.

اتاق‌خواب: اتاق‌خواب محل استراحت اعضای خانواده است. بنابراین، برای این فضا فرشی را انتخاب کنید که تمام سطح زمین را بپوشاند تا زمانی‌ که از خواب بیدار می‌شوید پاهایتان روی کف‌پوشی نرم و گرم قرار بگیرد.

اتاق‌خواب کودک: بهتر است برای اتاق‌خواب کودک فرشی با طرح انیمیشنی انتخاب کنید؛ برای مثال فرش کودک مینیون انتخاب بسیار مناسبی برای این محیط است چرا که اکثر دختربچه‌ها و پسربچه‌ها عاشق این شخصیت‌های انیمیشنی هستند.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر